Ik noemde het al in mijn blog over JivoChat: je kan er gemakkelijk meerdere klantcontact-kanalen mee onderhouden. En ook nog eens van verschillende websites!

Zeker wanneer je verschillende handelsnamen en dus websites en Facebook pagina’s hebt, is het kunnen beheren vanuit 1 applicatie eigenlijk gewoon een must-have. Nou heb ik in het verleden gewerkt met Help Scout (en dat blijft toch ook wel een favoriet, maar qua prijs is het gewoon een heel stuk duurder en ze hebben zelf ook geen Social Media koppeling) en die vond ik ook echt wel fijn, maar de UI en de iOS app waren me hier en daar toch net wat te simpel.

Met de gratis JivoChat kun je de chat toevoegen aan je website(s) en je Facebook pagina’s. Je kunt het ook zo instellen dat ze via de chat op je site kunnen aangeven een Live Chat te starten of liever via Facebook Messenger chatten (wat voor jou geen verschil maakt, maar voor de potentiële klant wel een belangrijk verschil kan zijn). Als ze gekozen hebben voor de Live Chat kan er tussendoor zelfs gekozen worden om verder te gaan in Facebook Messenger. Handig voor wanneer ze op de computer zijn begonnen met een chat (en daar de Live Chat hebben gekozen), weg moeten en het verder gaan via Messenger praktischer voor ze is.

Met de Pro-versie kun je ook automatisch een proactieve chat starten. Regels daarvoor kun je via de Instellingen makkelijk aanpassen, zodat dit beter aansluit bij jouw bedrijf. Je kunt zelfs regels aanmaken voor specifieke URLs! Handig voor wanneer je een aparte proactieve chat wilt gebruiken voor bepaalde blogs of producten in je webshop.

De Pro-versie geeft je overigens ook de mogelijkheid om klanten de juiste weg op te sturen op je website met de ‘Pointer’-functionaliteit. Je kan de pointer daarna via de chat versturen. De bezoeker klikt dan op de speciale link en komt daarmee uit op het element dat je als pointer had ingesteld. Zo kun je makkelijk de bezoeker naar de betreffende informatie leiden, zonder dat je dit tekstueel hoeft te doen (“de informatie die je zoekt staat in de derde alinea op deze pagina”). Gemak voor je bezoeker en het laat ook nog eens een grotere betrokkenheid zien. Win-win!

Oh en aangezien ik met mijn Moneybird WP ook een integratie heb gemaakt voor JivoChat, kan ik via JivoChat ook makkelijk inzien of er wat in Moneybird staat voor het (bij de chat opgegeven) e-mailadres.

Scheelt zoeken voor wanneer er via de chat vragen worden gesteld over facturen.

Aangezien je JivoChat ook voor mail (door middel van doorstuuradressen en vanuit JivoChat mailen namens je e-mailadres) kunt gebruiken, is het ook voor dat kanaal erg praktisch.

Telefonie

Ik maak er zelf (nog?) geen gebruik van, maar je kunt bij JivoChat ook gebruik maken van zakelijk bellen om via de chat een gedeeld telefoonnummer te hebben waarmee je team (of jijzelf, mocht je – net als ik – geen team hebben) makkelijk kan bellen vanaf een uniform telefoonnummer.

Ze zijn op dit moment overigens nog bezig met de Nederlandse website inrichten (bij telefonie worden bijvoorbeeld nog Dollar-bedragen genoemd). Ze hebben ook gewoon Nederlandstalige support. Mocht je Engels dus niet goed genoeg beheersen voor hetgeen je ondersteuning bij nodig hebt: ze kunnen je (ook via hun eigen chat 😉 ) daar ook prima bij ondersteunen in het Nederlands.

Skip to content