Karen wilde voor haar bedrijf Bureau Blik graag een logo met beeldmerk waarin de naam van haar bedrijf en haar werkveld naar voren kwamen (mee uitgelegd konden worden).
Het ‘Blik’ in combinatie met communicatie deed me in eerste instantie denken aan een blik met pennen / potloden. De omschrijving van de werkzaamheden van Bureau Blik gaf me een ingeving voor een geheel andere richting: “een blik werpen op de communicatie.”
Bureau Blik coördineert communicatieprojecten professioneel en van begin tot eind, tijdig en binnen het afgesproken budget.
Met meer dan tien jaar ervaring in verschillende branches, verzorgt Bureau Blik met een hands on mentaliteit onder andere: brochures en mailings, beursdeelnames, nieuwsbrieven, presentaties, persmappen, redactie van websites en meer.
Het ‘Blik’ in combinatie met communicatie deed me in eerste instantie denken aan een blik met pennen / potloden. De omschrijving van de werkzaamheden van Bureau Blik gaf me een ingeving voor een geheel andere richting: “een blik werpen op de communicatie.”

Het oog aan de rechter bovenkant van het logo, is een figuurlijke weergave van de ‘blik’. Linksonder staat ‘communicatie’ in oranje tekst weergegeven. De oranje ‘druppel’ om het oog wijst met de punt naar het woord communicatie.
Het logo bevat dus een stylistische weergave van ‘een blik werpen op communicatie’.