Meertaligheid
Omdat de vorige eigenaren van Camping Hinterland Nederlands zijn, was de website in zowel de Duitse als Nederlandse taal beschikbaar. Hoewel Ute en Rainer zelf Duits zijn, is er een bewuste keuze gemaakt om de website in beide talen te behouden. Veel van de bezoekers en vaste jaarplaats-houders zijn immers ook Nederlands.

WordPress Multisite
Hoewel er verscheidene vertaalplugins voor WordPress beschikbaar zijn, is er voor de website van Camping Hinterland gekozen voor WordPress Multisite.
Door beide talen een eigen website in het netwerk te geven, heeft Camping Hinterland meer vrijheid in de inrichting van de websites van beide talen.
SEO
De vorige eigenaren bleken geen gegevens voor het overnemen van de domeinnamen, noch toegang van de webhosting te hebben doorgegeven.
Voor de nieuwe website zijn daarom nieuwe domeinnamen geregistreerd en is er nieuwe webhosting geregeld.
Hierdoor was er voor de SEO ook meer nodig dan normaliter het geval is bij het opleveren van een vernieuwde website.

Omdat de oude website ook verouderde informatie bevatte en Ute en Rainer geen mogelijkheid hadden die gegevens te wijzigen, is de website met spoed opgeleverd met de nieuwe domeinnamen.

Google Places, Analytics, en Search Console
Om het proces te versnellen om bezoekers op de nieuwe website uit te laten komen, is direct daarna het verificatieproces voor Google Places gestart en de koppeling met Google Analytics en Google Search Console gemaakt.
Camping websites
De oude domeinnamen en oude contactgegevens werden niet alleen vermeld binnen Google Places, maar ook op verschillende camping overzicht websites.
Van de vermeldingen over Camping Hinterland is er een inventarisatie gemaakt. Daarna is er contact opgenomen met de verschillende websites om de vermeldingen bij te laten werken naar de nieuwe gegevens.